Article 1:
o En l’educació reglada és necessari el treball en equip entre professors, per a prendre qualsevol decisió.
o Aquest treball en grup ajudarà aconseguir les millors decisions i el compromís de totes les persones implicades, però pot fer sorgir confrontaments, insatisfaccions o conflictes.
o Per a aconseguir superar aquests conflictes cal abordar les necessitats docents segons dos tipus de necessitats:
§ De productivitat: Alumnes motivats, ben formats, etc.
§ Afectives: Relació cordial amb els companys de feina, respecte professional, assumir responsabilitats, etc.
o A més, cal desenvolupar un treball en la motivació treballant de forma global 5 punts principals: (innovació, repte, èxit, reconeixement i clima afectiu)
Article 2:
o El professorat es veu obligat a fer una renovació de les seves accions professionals. Per a fer-ho requereixen d’accions d’assessorament i reorientació.
o Predominen els assessors interns: Pertanyents al col·lectiu, les seves influencies i efectes seran mes penetrats i durades. Però es poden veure abordats per un seguit de problemàtiques o errors.
o Com afrontar els errors en l’assessorament:
§ Aprofitant el potencial dels centres i professionals
§ Elaborant una gestió democràtica.
§ Implicació en l’anàlisi i critica del sistema
§ Lluita per a desterrar postures de queixa i culpabilització de “l’altre”
§ Promoure i facilitat la innovació i experimentació.
§ Producció de materials curriculars contextualitzats.
§ Col·laboració de familiars.
§ Prioritzar l’alumnat per sobre les disciplines.
§ Motivació de l’alumnat.
Article 3:
o El projecte de formació es una oportunitat per a introduir en l’escola millores i canvis que són necessaris, però per a fer-ho es necessària la participació d’un assessor, que ajudi a superar els problemes, inquietuds i interrogants dels docents.
o L’assessor no sempre te una acceptació total del professorat, per tant a d’exercir una funció “col·laborativa”. No d’expert impositor.
o Per a fer un bon assessorament cal dominar els contextos escolars, les cultures dominants (individualisme professional), i les circumstancies del centre.
o El procés d’assessorament es troba regit per diferents punts:
§ Rebre una demanda
§ Compartir i comprendre el problema:
§ Aprendre per a veure el problema des de altres enfocaments:
§ Dissenyar una experiència des de la nova perspectiva: Per tal de posar en pràctica el nou consens.
§ Experimentar i contrastar: Reflexió sobre l’experimentació.
Article 4:
o Un equip, pot ser nombrat com a tal quan compleix un seguit de requisits, entre els quals destaco:
§ Objectius compartits
§ Rols complementaris.
§ Cohesió.
§ Avaluació del procés i dels resultats.
o Cal fomentar el pensament teamthink enfront el grouptihnk.
§ Groupthink: (pensament únic) – Equip que presenta un patró únic de pensament que afecta directament a la seva habilitat per a prendre decisions.
§ Teamthink: Si adopta un patró de pensament constructiu, serà un grup constructiu, crític sinèrgic amb presa de decisions eficaç.
o En el teamthink, cal que les persones adoptin rols naturals o sacrificats, i que presentin perfils diferents per enriquir el grup. (no grup heterogeni)
o Per al bon funcionament en equip cal que es desenvolupin uns factors clau:
· Organització del treball del equip.
· Indicadors d’actuació (Ús d’indicadors o criteris per a avaluar els consensos o el grup en general)
· Lideratge (Actuació dels membres per assolir objectius)
· Vivència i projecció com a equip (Valorar l’equip i les metes)
· Implicació en la pressa de decissions.
· Consistència d’equip. (membres d’equip que se senten part important d’aquest)
· Responsabilitat compartida (Implicar als membres asumint responsabilitats com a grup)
o Un cop un grup du a terme desenvolupa una actuació global, cal que avalui el funcionament d'aquesta tenint en compte la tasca desenvolupada i el manteniment.
No hay comentarios:
Publicar un comentario