Jo ressalto
Article 1: La dinamización de los equipos docentes.
- - Ja s’ha superat la creença de que el treball en equip sols suposa una pèrdua de temps o una manera de que els líders manipulessin els grups. Cada cop la necessitat del treball en equip és més sentida per el col·lectiu docent.
- - Els docents tenen fonamentalment dos tipus de necessitats: necessitats de productivitat i necessitats afectives.
- - Hi ha pautes d’actuació per a millorar la motivació. Concretament, cinc direccions: la innovació, el repte, l’èxit, el reconeixement i el clima afectiu.
Article 2: Claves para la dinamización interna.
- - L’assessor que pertany al centre educatiu, o dit d’una altra manera, que pertany al col·lectiu, les seves influències i efectes seran més penetrants i duraders que no pas un assessor extern.
- - Hauríem d’allunyar-nos de certs errors i posar en escena actuacions coherents amb la filosofia explicitada, a fi d’evitar que el què es planteja com un treball col·laboratiu es converteixi en una activitat en gran part predeterminada, relaxant-se la participació, el compromís,etc.
Article 3: Formación en centros. Una oportunidad para la innovación.
- - S’ha de considerar la formació en centres com un espai per a la reflexió crítica i compartida de la pràctica docent, en el context i circumstàncies en què aquella es produeix i per part dels seus protagonistes , per a reconstruir i millorar els seus marcs teòrics i les seves pràctiques educatives, contribuint així al desenvolupament d’una cultura col·laborativa en els centres escolars.
- - S’ha de considerar l’assessorament extern com una ajuda necessària en aquest procés formatiu, assessorament que no basa la seva influència en el coneixement expert, sinó en la capacitat d’acompanyar al professorat en la reflexió sobre la pràctica i en la recerca de solucions més adequades per a aquest context, cultura i circumstàncies.
- - S’ha de considerar la formació en centres com a un procés de canvi continuat que potencia la professionalitat, integrant a la pràctica formació, cultura organitzativa i innovació.
Article 4: Roles y actitudes de equipo en las organizaciones que aprenden.
- - Una correcta comunicació és un factor clau per a desenvolupar un bon treball en equip.
- - A dins l’equip s’han d’establir uns rols, ja sigui, investigador de recursos, coordinador, cohesionador, implementador,etc.
- - S’ha de tenir en compte la diferència entre Groupthink ( pensament únic) i Teamthink ( pensament en equip).
No hay comentarios:
Publicar un comentario