La intervenció psicopedagògica des d’una perspectiva institucional
- Des d’una perspectiva institucional, la intervenció psicopedagògica posa l’accent no tant en l’àmbit d’intervenció (tota la institució o òrgans representatius), sinó en la finalitat de la intervenció. Té com a finalitat incidir en la “cultura” del centre, és a dir, en la seva manera de funcionar i en la seva peculiar visió del fenomen educatiu i del tractament de la diversitat.
- La intervenció psicopedagògica té la finalitat, no solament d’ajudar els centres a resoldre problemes, sinó d’intentar millorar la seva situació i el seu funcionament, perquè n’apareguin menys o, si més no, que els que apareixin siguin nous.
- Cada centre és diferent i, per intervenir-hi d’una manera útil i eficaç, cal potenciar determinades maneres de fer o, a l’inrevés, evita determinades actituds o estratègies del mateix assessor per tal d’afavorir una col·laboració més eficaç.
- Cal tenir en compte que per poder col·laborar amb un centre, cal que aquest cregui que li interessa aquesta col·laboració, que pensi que la persona assessora li serà útil i que no serà un element interferidor o amenaçador del seu equilibri institucional.
Las relaciones en la escuela: perspectiva tridimensional.
- El centre escolar és un microcosmos en el que es teixeix una xarxa, visible a vegades, invisible d’altres, de relacions interpersonals que configura un clima de la institució.
- Aquesta xarxa de relacions es pot estudiar des de la perspectiva tridimensional: Pla sagital o eix céfalo/caudal ; Pla antero/posterior ; Pla sagital o eix dreta/esquerra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario