jueves, 12 de abril de 2012

ACCIÓ ROMINA RÓTULO

Acció:
Reflexió sobre els punts forts i febles que posseeix el nen. “Coneix-te millor!“. En aquesta activitat impulsarem al nen a ressaltar aquells punts forts i febles que posseeix (posant èmfasi en els febles, provocant que s’adoni que no és el millor en totes les àrees o els aspectes de la vida). Cal que el nen s’adoni que és capaç de fer moltes coses, però que ha de tenir una actitud humil per progressar i trobar el seu lloc en la societat.
Cal portar al nen cap a l’anàlisi de la seva actitud i el que aquesta provoca en la relació amb els altres; fer-lo adonar-se de com es sent la resta de persones quan escolta el discurs d’una persona amb una autoimatge exagerada.

Temps:
45 minuts. Aquesta trobada amb el nen es pot fer després de parlar amb els pares i d’analitzar la situació en la qual considerem que es troba.

Recursos:
Humans:
•Orientador

Materials:
•Fulls i bolígrafs (per prendre nota dels punts forts i febles que enumera).

Avaluació:
Predisposició a la realització de la tasca.
Realització de la tasca per part del noi.
Actitud amb la que s’aborda la tasca (reflexiva, activa, participativa, etc)
Profunditat de la reflexió.
Sinceritat percebuda en el seu diàleg.



3 comentarios:

  1. Trobo molt adient aquesta acció, ja que és necessaria perquè el nen pugui progressar en societat, coneixent com afecta la seva actitud vers els altres i alhora formar la seva pròpia imatge. Seria positiu, que donés més informació sobre l'anàlisi de la situació.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. És una bona acció. És important que el nen es conegui ell mateix, que sigui conscient de l'actitud que té envers als altres i com aquesta actitud afecta als que l'envolten. És per aquest motiu que l'acció plantejada està molt encertada. El fet que el nen hagi de dir els seus punts febles, farà que aquest se n'adoni que hi ha coses que ha de millorar, i també, s'ha de dir que a l'hora d'esmentar els punts forts ens donaran la possibilitat de seguir treballant amb aquests i potenciar-los.

      Eliminar
  2. Penso que és una acció adient al cas, ja que treballa de forma directa l'autoconcepte del menor tot recalcant aspectes negatius i positius de les seves capacitats i actituds. A més, també penso que és encertat l'objectiu d'autoreflexio que té l'activitat, ja que el menor podrà adonar-se de quina és la imatge que trasmet a les persones del seu voltant i modificar-la no només a partir de la valoració pròpia, sinó a través de l'empatia amb els altres. Potser caldria concretar en alguns punts de l'avaluació ja que poden semblar una mica ambigus.

    ResponderEliminar