sábado, 18 de febrero de 2012

AVALUACIONS DE LES EXPOSICIONS DEL PROJECTE D'ASSESSORAMENT

AVALUACIÓ GRUP 1

MEMBRES:

Olga Abadias, Laura de la Morena, Yazmina Diaz i Rosa Ferrè

TEMA:

“LA RESISTÈNCIA AL CANVI”

ÍTEMS A AVALUAR: à

VALORACIÓ

Domini del tema

Durant tota la sessió van demostrar tenir coneixements relacionats amb la temàtica en concret, definint clarament el terme i fent-nos reflexionar a través d’un debat sobre aquest.

9

Síntesi

En algun punt de la dinàmica, tot i ser treballats i debatuts tots els conceptes, va caldre una mica d’ordre i d’estructura final com a resum per poder organitzar conceptes.

7

Creativitat

La sessió va començar de forma creativa, intentant crear en nosaltres la sensació de resistència al canvi, això va fer que ens impliquéssim i entenguéssim de primera mà el concepte.

9

Temporalització

La sessió es va ajustar al temps estipulat.

10

Materials utilitzats

Van utilitzar qüestionaris. Degut a que l’aula tenia dificultats amb el suport informàtic. Per tant van saber reaccionar davant les mancances de la classe i van dur a terme la sessió igualment.

8

Fluïdesa i claredat verbal

Durant tota la sessió és van mostrar segures i clares.

8

Habilitat per a respondre dubtes

Durant el debat és van plantejar diversos dubtes a nivell conceptual que van saber respondre i redirigir la conversa cap al concepte de resistència al canvi.

9

OBSERVACIONS:

La sessió va resultar enriquidora, ja que des d’un principi van saber captar la nostra atenció com a usuaris. La distribució primer en grups i posteriorment el debat general va afavorir la comunicació entre tots els membres de la classe, que vam participar en algun dels dos debats.

Tot i així, va fer falta una part final de síntesis d’informació per a assentar conceptes i possiblement també un apartat d’avaluació final per a comparar els coneixements previs a la sessió amb els finals.

AVALUACIÓ GENERAL: 8,5

AVALUACIÓ GRUP 2

MEMBRES:

Cristian Fuentes , Jesús Horcajo, Lorena González, Lourdes Gómez , Silvia Fuster.

TEMA:

“LA REINSERCIÓ SOCIOLABORAL”

ÍTEMS A AVALUAR: à

VALORACIÓ

Domini del tema

Els membres coneixien bé el tema.

9

Síntesi

L’explicació de l’activitat va ser clara. Durant el debat no hi havia molta coordinació entre els membres del grup, tot i així a partir del debat vam arribar a un consens sobre la reinserció sociolaboral.

8

Creativitat

Per a fer la presentació van utilitzar suport informàtic, i per a fer donar inici al debat van triar diferents vídeos originals i que impactaven.

8

Temporalització

Al final de l’activitat es va tallar el debat molt ràpid. Possiblement va fer falta més temps de debat, ja que alguns membres ens vam quedar amb més ganes d’interactuar.

9

Materials utilitzats

Suport informàtic per a mostrar vídeos.

8

Fluïdesa i claredat verbal

Durant tota la sessió és van mostrar segurs i clars, tot i que durant el debat va fer falta una mica d’organització entre els membres.

7

Habilitat per a respondre dubtes

La majoria de membres van intervenir.

7

OBSERVACIONS:

Va resultar una sessió interessant, tot i que el debat final és va fer curt. El resum o conclusió final extreta de la sessió és que s'ha d'intentar crear oportunitats per a tothom inclosos els presos, perquè cadascú trobi el seu camí i pugui tenir l'oportunitat de millorar en la vida i fer les coses millor, però també cal deixar clar que si una persona ha comès una infracció o delicte greu com a conseqüència ha d'assumir la seva responsabilitat i el càstig que el jutge dicti.

AVALUACIÓ GENERAL: 8

AVALUACIÓ

MEMBRES:

Jordi Sanahuja, Marc Pablo, Elisabet Prats i Romina Rótulo

TEMA:

MILLORAR LA CONVIVÈNCIA EN EL PRIMER CICLE D’ESO D’UN INSTITUT”

ÍTEMS A AVALUAR: à

VALORACIÓ

Domini del tema

Considerem que varem definir de manera clara els punts claus del nostre treball. Tots els membres del grup teníem un grau de coneixement alt sobre el tema.

8

Síntesi

Varem fer una síntesi molt ràpida del nostre projecte per tal d’aprofitar el temps en la dinàmica. Tot i així, creiem que va ser bastant ajustada al que requeria el treball.

8

Creativitat

Considerem que la creativitat va estar present d’una manera atenuada.

7

Temporalització

La sessió es va ajustar al temps estipulat.

10

Materials utilitzats

Varem utilitzar qüestionaris i un vídeo. Creiem que els qüestionaris van estar ajustats al que requeria l’activitat i el vídeo va suposar un recurs molt potent per a realitzar el debat posterior.

8

Fluïdesa i claredat verbal

Creiem que ha estat una exposició fluida i clara, amb un vocabulari ajustat al context.

8

Habilitat per a respondre dubtes

Durant les activitats, es van plantejar diferents dubtes en els quals es manifestava la complexitat del concepte convivència. Van haver confusions entre el concepte de convivència i col·laboració, però considerem que varem arribar a dissipar-les o resoldre-les correctament.

7

OBSERVACIONS:

La sessió va seguir el curs que esperàvem com a assessors formadors; van sortir els resultats esperats, van sorgir gaire bé tots els dubtes que preveiem, i el debat va prendre la direcció que esperàvem. Creiem que al debat li ha mancat una definició més clara dels temes centrals a parlar per part nostra. Volíem centrar l’atenció en la convivència, els aspectes necessaris para la bona convivència i la igualtat d’importància entre els conceptes de comunicació i disciplina. Sobretot, varem aconseguir posicionar el debat sobre aquest últim concepte, la qual cosa ens va semblar molt interessant, ja que la nostra societat s’empenya en donar una connotació negativa a la disciplina que no és real. Com a valoració general, estem molt satisfets del treball realitzat en aquesta exposició. Hem aconseguit els nostres objectius claus que eren: trencar els esquemes inicials que s’havien creat els companys i tornar a crear coneixement des del principi (sense evocar els coneixements previs o concepcions prèvies que podien tenir sobre el tema).

AVALUACIÓ GENERAL: 8

1 comentario:

  1. Gràcies per les vostres consideracions,tant en relació a les valoracions dels equips que ja han exposat, com a la transparència i l'esforç d'autocrítica.

    ResponderEliminar